Återigen en skogstur

Haha, det börjar bli lite tjatigt att skriva att Puch och jag tog oss en tur i skogen! Det är bara imorgon också, sedan vila och efter det blir det paddock. Vet dock inte om vilan bli av. Det är ju ändå bara några dagar kvar tills han åker hem och då lär han få vila ordentligt. Skrittar jag honom borde det inte ställa till det i huvudet på honom.

Dagens pass då? Bra! Han fungerade ännu bättre än igår. Visst, han ligger fortfarande på i traven innan han hunnit fatta att det är lönlöst och han varvar ner och söker sig nedåt. Dock går han och slänger med huvudet typ halva passet, innan han har gett sig och börjat slappna av. Galoppen är ju strulig men den har ju aldrig varit perfekt, alltid lite småknasig fast nu är det ju knasigare än vanligt. Han studsar ju mycket upp och ner när man ska fatta galopp och ibland springer han in i galoppen. En avsaktning gör honom taktig och slängig väldigt länge men jag står åtminstone ut.

Jag tror minsann att min lilla pojke är i trotsåldern nu! Det började igår och han var snäppet värre idag. Vid varje korsning så vägrar han att gå. Vi står helt stilla, backar och så står vi still igen. Efter några minuter lyckas jag lura fram honom. Om inte så får jag rida en stoooor sväng omkring något. Då fattar han inte att han just gick åt rätt håll i alla fall :P
Samma om vi möter någon så stannar han och blir som fastgjuten.

Han har faktiskt varit riktigt schysst hela sommaren och jag är/var förvånad över hur bra det har fungerat. Den här lilla trotsåldern hade jag räknat med för länge sedan så han är förlåten för sin dumhet! ;)


Visst är han för söt? Vill ni har fler mobilbilder från idag? Klart ni vill! Här kommer några till ;)


Gääääääääääääääsp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0