Att allt ska gå skit

Vilket oflyt jag och Puch har just nu. Jag blir bara arg på honom nr han dummar sig. Visst, han tycker att det är jobbigt och jag får skylla mig själv som red för lite dressyr förra veckan men som han var idag får han bara inte bete sig! Vi var verkligen tillbaka på ruta ett. Segare häst får han leta efter och en argare Hanna likaså. Det har aldrig varit så tråkigt att rida som det var idag.

Först höll han på som han gjorde sist jag tog ett dressyrpass i början på denna vecka. Han försökte smita undan arbetet genom att sätta näsan i vädret och springa på. När man väl får kontroll på tempot, han slutar smygöka etc så försöker han komma undan genom att skjuta ut bogen och in med rumpan, inte rida igenom hörnerna och minska voltena så han helt enkelt får gå rakt istället vilket är mycket mindre jobbigt. Det var endast sista varven som jag fick bukt på det hela och då la jag av för jag var för arg för att få ut något mer av ridpasset. Det han var allra värst med var att ha nvar lika seg som frösta veckan jag hade honom. Han lyssnade ingenting för varken skänkel eller spö. Jag satt som en ponnyryttare och kickade i sidorna t.o.m men ingen jävla reaktion i alla fall. Skit att han ska bli så här nu, sista veckan och allt. Hoppas detta var en engångshändelse. Imorgon blir det skogen och lite galopp. Paddocken var alldeles för blöt för galopp idag och vi hade ändå inte kunnat ta oss till det steget eftersom att han var som han var.

Det kanske blir ett cavalettipass på söndag så han får lite att tänka på. Kanske han slutar rusa och dumma sig. Det är i alla fall min förhoppning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0