Barnfonden

Jag har just blivit fadder hos barnfonden.se. Det är något jag velat bli länge, har tjatat på mina föräldrar osv men de har aldrig tagit tag i det. Igårkväll satt jag i 1,5 timmar och letade efter rätt organisation som verkade riktigt pålitlig och rätt för mig. Resultatet blev http://www.barnfonden.se/ 

Jag är otroligt glad över att jag tog tag i det själv. Nu ska mamma och jag dela på kostnaderna. Jag kommer lägga 100:- av mitt studiebidrag/månad som går till mitt fadderbarn och folket i hans by. Det går alltså inte direkt till barnet och dess familj utan till många i hela samhället, t.ex. skola, litteratur, rent vatten, myggnät mot malaria osv. Allt som hela byn kan ha användning av för att inga orättvisor ska skapas mellan familjerna.

Om några dagar eller någon vecka kommer vi få hem information, bild på barnet mm och jag längtar!

Om man ville så fick man ge önskemål om "vem" man vill bli fadder åt. Först kändes det ego men sedan kom jag på att hur jag än väljer så är det någon som behöver hjälp och om det känns lite extra speciellt för mig att få välja så kan det ju inte skada?

Jag skickade in:
-Pojke
-Under 9 år
-I Etiopien

Jag tycker att fler borde bli faddrar, stödja aktuella krissituationer eller bli projektfadder för ett visst ändamål. Vad som helst men något litet för att hjälpa någon som har det sämre än du själv har. Jag har inte mycket pengar som studerande, framför allt inte när min högsta dröm är att resa till alla världens delar och sparar väldigt mycket av mitt studiebidrag till det. Trots det har jag tillräckligt för att klara mig. Jag klarar mig alltid. Samtidigt dör ett barn i världen var åttonde sekund. Om mina pengar kan hjälpa ett endaste barn är det guld värt i mina ögon!

Var inte ego utan hjälp varandra, både små vardagssaker i livet så som att rädda liv i en helt annan världsdel.

Jag är numera (eller snart :P) en stolt fadder till en liten pojke! :D







Aww, mitt hjärta smälter när ag ser alla dessa barn!

Kommentarer
Postat av: Josse

sv: Oj svårt med mål... Men iår ska vi bara lära känna varandra, starta klubbtävlignar under hösten eventuellt om det känns bra. Jag gillar inte att skynda så det blir fel utan det ska kännas 100 % bra annars får det vara så det känns bra som sagt från början. :) Så det är bara mitt mål nu, långsiktigt mål ska jag starta både hoppning och dressyr

2011-08-14 @ 21:37:58
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/
Postat av: Julia Wilberts

Åh, så bra du är, och extra kul när man får bild och sånt också! Funderar också på att bli fadder :)

2011-08-14 @ 23:56:50
URL: http://juliawilberts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0