En söt liten springare

Min Puch är alldeles för söt han! Eftersom att det inte blev någon galopp igår så tog jag galopparbete idag. Red ner till ett gammalt järnvägsspår (utan räls) och körde galoppintervaller där. Puch blev grymt trött, det har han inte blivvit tidigare. Hoppas det inte är något fel på honom för han gjorde som små "pipljud" när jag skänklade på honom ibland. Sedan är det en bra bit dit så han får lång fram- och avskrittning, ändå var han flåsig när vi var tillbaka i stallet. Han andades riktigt rejält i någora minuter, sedan var han som vanligt igen. Det kan ju bero på värmen men jag har kört galopparbete i betydligt varmare väder än så här. Då körde vi även längre sträckor.
Jag tror ändå inte det är någon fara med honom för annars är han fullständigt normal! :)

Puch var lite smådum idag också, taggade på som satan ett tag. Visst, det är inte bra men hellre det än den segpropp han var igår! Vi har ju fortfarande lite problem med galoppfattningarna men de allra flesta idag satt som en smäck. Det var dne första och sista som blev fel. När jag saktar av för att göra en ny fattning blir Puch väldigt frustrerad och otålig. Han vet ju precis vad som väntar och han avskyr verkligen att inte få galoppera när vi väl har börjat. Han brukar kasta sig in i galoppfattning vid sådana tillfällen men idag var han helknäpp! ^^ Han gjorde stooooora luftsprång för att sedan falla i galopp. Jag har ju sakt förut att han gör luftsprång när han inte får galoppera men dessa språng var nog dubbelt så stora som normalt. Herregud vilken liten söt häst jag har!

Jag fattar inte att han kan gå från skänkeldöv och skitslö till otroligt skänkelkänslig så an bara kastar sig framåt för minsta lilla och taktar när jag håller in honom. Han är helt enkelt knäpp, men otroligt söt också! :D


Har inga nytagna bilder, får se til latt ändra på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0