Fy sjutton så varmt här é!..

Ja, det är riktigt varmt men jag klagar inte. Det är underbart att ligga på en ö hela dagen, steka och bada! Det är precis vad jag har gjort idag.

När solen inte sken lika starkt längre och våra kroppar var lite lagom solbrända så drog vi vidare till stallet som ligger 5 minuter (!!) från min stuga, havet, öarna, ja allt som kan kallas för sommar! Det är lyx på hög nivå som jag inte ens tänker på.

Det fick bli en skogstur idag med pållarna. Puch kändes riktigt fin. Testade för första gången att reglera tempot i galoppen. När jag fick honom nöjde jag mig med att han galopperade några steg över huvud taget, så seg var han. Sedan gick vi över till att få honom att fatta rätt galopp vilket vi fortfarande kan ha lite problem med, åtminstone på rakt spår. Idag var som sagt första gången jag la mig i hans tempo och det gick riktigt bra. Vi fick till en liten samling (med betoning på liten) och efter det ökade jag successivt tempot tills det gick väldigt snabbt och därefter samlade jag ihop honom lite igen och saktade av till trav. Nu vet jag i alla fall att jag kan börja påverka honom lite mer! :)

Joo, juste! Vi mötte koflocken idag och det var nog första gången Puch var rädd om vi inte räknar med vatten då. Lillkillen ville helst av allt vända hem så fort som möjligt men med Rolle framför så gick han med på att gå förbi kossorna. Jag blev faktiskt förvånad över att han kan bli rädd. Han är stencool i alla lägen och bryr sig inte ett skit om någonting men av allt som finns i hela världen så bestämde han sig för att just kor var läskiga!? Hahaha


Kommentarer
Postat av: linn wing

sjukt fin ponny!

2011-08-03 @ 20:34:18
URL: http://baralinnwing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0