Nybadad och fin

Hejsan!
Jag var hos läkaren i förmiddags pga av borrelia och ett blodprov så därför var jag tvungen att åka till stallet efter lunch istället. Jag tog en ridtur i skogen med min lilla Puch och vi tog det väldigt lugnt. Det stekte verkligen! Vi skrittade, travade fram en liten bit, sedan tog vi vänster galopp några meter, skrittade en bit, tog höger galopp några meter, skrittade länge och sedan travade jag bara av honom. Mycket mer än så går inte att göra när det är så här varmt.

När jag hade ridit klart fick han sig ett ordentligt bad! Det var väldigt välbehövligt kan jag lova er. Innan han fick gå ut till sina kompisar i hagen så fick han även manen flätad så den blir alldeles lockig och fin till imorgon. Jag tror inte jag har hunnit berätta för er att i stallet anordnar vi en minitävling i hoppning i morgon och Puch och jag tänkte vara med! :) Den högsta klassen är 40-50cm och det blir alldeles lagom för oss som bara hoppat ett par gånger. Det ska bli kul att se hur det går men jag har inte speciellt höga förväntningar. Jag är glad om vi kommer runt över huvud taget, det gör ingert om vi ricer hindrena så länge jag får honom att hoppa över och inte springa förbi.

Det som återstår att fixa i morgon är:
-Ta ut flätorna  manen
-Fläta svansen
-Knoppa luggen + vit rosett
-Tvätta bort ev. fläckar
-Tvätta benen
-Putsa skorna

Annars är nog allt klart. Det är alltså ingen "riktig" tävling utan en skojtävling. Det är inte så viktigt hur allt är osv men visst är det kul att vara lite finare i alla fall? :)




Så här såg han ut sist jag flätade hans man:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0