Öland 2011-08-04

Hej på er!
Nu ser det ut som att jag ska bo hemma, åtminstone ett par dagar så förvänta er bra uppdatering nu!

Jojjo och jag tog en tidig buss till Öland idag. Jag skulle hälsa på min f.d sommarhäst, Tvistur. Honom hade jag 2007, 2008 & 2009, ingen häst 2010 för då var jag i Kanada så pass lång tid av sommaren och i år vet ni ju vilket stjärna jag har? ;) Jojjo skulle hälsa på en häst hon hyrde under 1 års tid. När hon sedan köpte sin Rolle så var det dags för hennes hyrponny Euro, som kan heter, att åka tillbaka till sitt hem. Han åkte samma dag som Puch kom eftersom att de kommer från samma gård.

Min lilla Tvistur var riktigt gammal i kroppen. Det är en stor anledning till varför jag inte vill hyra honom längre. Han bygger inga muskler och får aldrig upp någon kondition. Sedan beror det även på att han betyder så grymt mycket för mig och jag mådde så dåligt av att vara ifrån honom och sedan få tillbaka honom för en stund. Samtidigt visste jag att han skulle hem när sommaren var slut och fick någon sorts ångest över det. Jag kunde inte leva med, eller utan honom. Det bästa var helt enkelt att länga bandet mellan oss, göra oss mindre tajta liksom. Jag var tvungen att ta avstånd för mitt eget bästa. Nu känns det bra att träffa honom men i början kändes allt skit. Varje gång grät jag. När jag inte fick träffa honom tänkte jag på honom varje dag. Nu går det längre tid där emellan men visst finns han i mina tankar och jag älskar honom fortfarande otroligt mycket. Jag kommer aldrig någonsin släppa taget om honom. Aldrig!

Vi skrittade en tur i skogen. Det finns inget ställe som Öland och inget ställe som den här gården. Jag trivs som fisken i vattnet där och ägaren älskar jag som sagt. Han gör en alltid glad!

Jag orkar inte skriva mer om hur det var så ni får ett gäng bilder istället! :) Det räcker med att säga att jag kommer leva på den här dagen väldigt länge, precis som alltid när jag har varit där! <3

Inte nog med att han är gammal och ihopsjunken, han har även svårt för att hålla hullet så han måste stödfodras även om han går på kraftigt bete. När jag hade honom gick han på en äng med sjukt mycket bete, ändå stödfodrade jag honom med hö varje dag och han var alldeles lagom tjock. Han har tidigare haft fång så det här med mat är lite klurigt med honom men som tur är så har det fungerat bra! Ni kommer se på bilderna hur ful han är i kroppen och hur mager han är .Det är för att han inte har stödfodrats något. Hoppas han får äta upp sig i vinter åtminstone..

Tvistur:









Hokus:



Löjtnant:



Dalton:






Roulette:




Euro:




Det har aldrig varit så några hästar på gården som det var idag. Det stod kanske 6st storhästar i en hage, 1 welsh mountain i en hage, Euro och 2 andra i en annan hage, Vidas två ponnyer i en hage och kanske 7-10st i "stora" flockhagen. Flockahagen brukar var alldeles full av små hästar!
Jag har fruktansvärt ont i huvudet idag eftersom att det var så varmt och soligt på Öland. Jag drack inte tillräckligt ymcket och det räckte för att göra min kväll till ett helvete. Jag har ont, är yr och mår lite småilla. Jag ska gå och lägga mig nu innan jag svimmar eller nåt.

Puch vilade idag men vi tog lite mysbilder på stallplanen. Det kommer flera bildinlägg så småningom men just nu mår jag som sagt inte toppen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0