Ostadigt & stadig

Ja, alltså vädret är ostadigt idag. Solen skiner, går i moln, skiner, går i moln och sedan kommer regnet för att sedan ge plats åt en stekhet sol igen.

Vad jag menar med stadig då? Jo, Puch såklart! Dressyrpasset har gett resultat idag. Han började dra och hänga lite i början när vi började trava i skogen. Han lägger i autoläge som sedan bara ökar och ökar precis som om jag inte satt på. Gjorde halvhalter, berättade för honom att "Hallå, jag är här!" och fortsatte bara framåt. Tillslut s började han söka sig neråt och sluta dra iväg med mig. Han höll en rätt jämnt tempo och blev lång, låg och stadig i formen. I galoppen kunde jag reglera tempot riktigt bra faktiskt och jag är nöjd med min lilla skrutt idag!

Ridutren var lite mer åt det krävande hållet. Inte så mycket skritt, mest trav men även en hel del galopp. Däremt var det inte så långt så det var inget jobbigt för honom på det sättet.


Kommentarer
Postat av: Josse

Hallo! Helt okej, förlåt för sent svar...

Lilleknoen står tillsammans med min häst i hagen ;)

Han står på KBF i kalmar, det har väl varit lite till och från med tjejen som har honom tycker om honom jättemkt och kämpar på. Han är ju speciell men helt klart en fin och mysig häst!

2011-08-09 @ 20:52:10
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/
Postat av: Josse

Det kan jag kolla upp! :) Minns inte riktigt. bor du på öland? FIn pålle du har nu!

2011-08-09 @ 22:18:06
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0