Puchlös, hästlös, med andra ord utan häst

Det är inte kul att skriva här ikväll. Idag åkte Puch hem till sin ägare och våran tid tillsammans är slut.

Jag har haft en underbar sommar tillsammans med den här hästen. Han ställer upp i alla lägen och är allmänt schysst.

Att lämna honom idag gick väldigt bra faktiskt. Visst grät jag när jag skrittade ut honom i skogen och självklart när jag skulle lasta honom men det känns ändå helt ok. Puch har fått uppleva så sjukt mycket på den här tiden och får inte in mer i sin hjärna nu. Han började strula den sista veckan, testar gränserna osv. Han var i behov av en vila och jag har försökrat mig om att han kommer få det nu. Jag pratade med hans ägare och han sa att han får någon månad och sedan kommer kanske hans dotter rida honom lite då och då.

Jag är rätt tom nu. Det har inte riktigt gått upp för mig att jag inte kommer åka till stallet imorgon för att ta hand om min lilla Puch. Jag får skriva mer om min sommar när jag är lite piggare. 

Det fotades massa bilder även idag men jag har inte hunnit få in de på datorn än så håll till goda! Den här bloggen läggs inte ner förrän jag har skrivit det som ska skrivas oc fått in en massa bilder här. Detta är ju min dagbok så jag kommer kolla tillbaka på den för att minnas den här sommaren i detalj. 

Jag ska försöka hälsa på Puch (och Tvistur) om några veckor om jag inte har så mycket i skolan. Skolan går alltid först hur konstigt det än låter i endels öron. Jag har höga mål och jag tänker se till att uppfylla dem också!  

Fortsätt gärna läsa här ett tag till för det kommer dyka upp lite inlägg titt som tätt. Efter hand kommer ni hänvisas till hannabja.blogg.se. Det är inte helt säkert att jag kommer använda mig av den bloggen. Den är felaktig i kodningen och jag vet inte om jag har ork att fixa det. Kan bli en helt ny blogg men jag uppdaterar er i så fall! :)

Ha det bra allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0