Sörvik Cup 2011

Jag måste bara börja med att säga att jag är sjukt nöjd med min häst! Han skötte sig exemplariskt och hoppade hur fel vi än kom mot hindrena. Han är helt enkelt en riktig ängel <3

Vi startade i klass 40-50cm. Den lägre var på 20cm och jag tror inte han hade hoppat det. 50 cm är en lagom hopphöjd för Puch även fast han klarar högre om det skulle vara så men han har ju trots allt unghäst och ganska så lite hoppad.
Precis innan vi skulle in på banan så fick han sitt vanliga flång "Jag ska bara gaaaaalopperaaaa och hooooppaaaa oavsett vad du säger matte!" och tog tog sig en massa luftsprång framåt för att sedan falla i galopp. Fick knappt ner honom till trav eller skritt, fick några travsteg på en volt precis innan jag skulle gå in. Jag som hade tänkt att ta ett sista skutt men det var inte ens chans att det skulle lyckas.

Inne på banan kom vi fel på typ 5 av 6 hinder men han hoppade allt i alla fall! Han ville gärna dra iväg lite mer än jag hade lust med och jag fick knappt ner honom till trav i svängarna så det blev väldigt slarvigt ridet. Vi tog oss ändå runt grundomgången felfritt! Sedan, vid omhoppningen så fick vi 4 fel då han sprang på sidan av sista hindret och hoppade stubbarna som fungerade som hinderstöd istället för att hoppa över hindret. x) Det gör mig ingenting alls för att för det första så red jag hur slarvigt som helst. Vi travhoppade mycket eller tog slänggalopp. Svängarna var skit. Sedan så har vi bara hoppat stubbar en gång innan och han var väldigt svår att få över då. Med vanliga hinderstöd så ramas han in på ett annat sätt, med stubbar ser han en annan potentiell väg och red som sagt dåligt idag och hann inte parera in honom utan vi gled åt sidan. Andra gången vi kom mot hindret så hoppade han hur högt och fint som helst! :D

Min ritt räckte till en 5:e placering och jag är väldigt nöjd!
Här kommer massor av bilder för er som vill se :)




Ovan! Ibland ville han inte lyssna på mig utan bara sprang på!
























Endel bilder får man helt enkelt bjuda på! ;)
Jag lägger upp bilder från prisutdelningen och andra rosettbilder i ett separat inlägg. Jag har inte lagt upp bilder på de andra ekipagen för jag vet inte om de vill vara med eller om de själva vill använda sig av bilderna.

Jag kan sammanfatta resultatet så här: JAG ÄLSKAR DIG, PUCH! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0