12 Juli

Hejsan!
Shit, vad tiden går fort! Det är snart en månad sedan Puch kom till Sörvik.

Idag har vi konditionstränat över en massa ängar! Det blev trav, trav och lite mera trav. Otroligt nyttigt för min lilla häst som är överpepp på galopp. Han studsar till, ibland med ett ben, ibland båda. Det känns precis som att han haltar. Sedan går han bra om jag är stilla, både i tygel och skänkel. Så fort jag sedan lägger till minsta skänkel för att försöka arbeta lite med honom så dstudsar han till igen, i hopp om att få galoppera. Puch är ritkigt knas och riktigt söt! Det får bli paddocken och en massa övergångar om några dagar för våran del!





Bilder från igår, Puchs första hopptillfälle

Kommentarer
Postat av: Jolin

Han har hoppat förut jag och min kompius hoppade han på öland! :)

2011-07-12 @ 21:55:36
URL: http://pinkpoweer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0