4 Juli

Ny vecka, ny planeringen, nya tag!

Började med att sitta upp på Puch utan att någon håller i honom. Det går inte om den motsatta sidan är fri men ställer jag en pall på vardera sida så fungerar det. Annars svänger han bara runt, runt och runt.

Ridpasset fick bli i paddocken. Var tänkt att jag skulle testa ett indianhack på honom eftersom att han inte verkar trivas i bett. Hann bara skritta fram innan det inte gick längre. Det berodde antagligen på att det blev alldeles för mycket hästar och stress runtomkring och jag skulle inte kunna hålla honom på det hacket. (Det ser ungefär ut som en repgrimma.) Puch fick världnes största steg och takta fram, studsade och var allmänt jobbig. Ungeför så som man kan förvänta sig att en unghäst är men som Puch aldrig har varit. Jag glömmer snabbt bort hur bortskämd jag är med honom! Red honom istället på vanligt träns och bett. Han gick kanon idag! Galoppfattningarna var suveräna. Älskar hästen sådana här dagar! :')

Efter det löshoppade jag och Jojjo honom för andra gången i hans liv. Innan han hajade att det var hoppning gick det trögt framåt men redan andra språnget så var han pigg, alert och glad. Måste hålla i den här hoppglädjen hos honom. Fortsätta göra det intressant, nytt och spännande!

Jojjo fotade även lite idag. Ni får se bilder när hon har skickat dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0