Andra hoppträningen

Ja, rubriken säger väl det jag vill ha sagt. Idag hoppade jag Puch för andra gången och det gick bra även idag. Byggde upp ett litet kryss med en travbom framför, sedan 5,5m och sedan en oxer.

Kom mot det i trav, landade i galopp (vilket inte lyckatdes alla gånger om man säger så) och hoppade oxern. Ibland var han inte riktigt alert och ibland föll han inte in i galopp vilket gjorde det svårt för honom att hoppa så vissa gånger snubblade vi över det. Övriga hopp blev rätt bra och han tvekade inte en endaste gång! Duktig ponke :')

Han förtsätter att komma ner i en bra form och håller den till största delen. Känns helt overkligt att rida Puch vissa dagar. Haha

Efter stallet åkte jag och köpte en flughuva till hästen. Han har fått ytterligare ett litet sår i ansiktet (bett) och ena ögat har svullnat. Det kan ju bero på flugorna så jag tyckte att det var dags för en flughuva till honom. Tänkte ju köpa en i början av sommaren men bestämde mig för att avvakta och se om han var känslig och det var han inte. Det har kommit nu som först. Mycket märkligt. Hoppas det blir bättre nu när flugorna inte längre kommer åt han i ansiktet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0