Dubbelt upp

Som jag skrev tidigare så är Jojjo inte hemma så jag har hand om hennes ponny fram till Onsdag. Först tog jag upp Puch och red honom ett pass i paddocken. Det fungerade fint. Vi travade över lite bommar, även upphöjda. Fick hoppa av och reglera avstånden lite för han har tydligen inte sååå kort steg som jag alltid tror. När jag skulle över dem upphöjda fungerade det inte lika bra. Han snubblade och kom fel de allra flesta gångerna så jag fick sitta av många gånger för att bygga upp det igen. Tillslut gav jag upp och gick över på de vanliga bommarna istället. Bättre att ta de upphöjda när jag har någon med mig som kan fixa avstånd och lägga upp bommar som åkt ner åt mig.

Fick till vänster galopp på första fattningen. Han speedar på lite och är inte böjd efter spåret men det spelar ingen roll så länfe han galopperar i rätt galopp. I höger är han däremot mer följsam, lägre tempo och söker sig nedåt lite. Känns riktigt bra!

När jag hämtade Rolle så fick Puch stå kvar i stallet. Han tycker det är skönt att halvsova där och jag är glad när han är ifrån betet ;) Rolle rids barbacka för han har ett blindingbett som har varit jättesvullet under magen. Tog en tur i skogen på honom.

Det var knappt ridbart när jag tog häst nummer 2. Riktigt varmt och soligt ute! Glad att jag tog Pch först, annars hade vi stekts i paddocken kan jag lova!


Kommentarer
Postat av: Hanna

så snygg header ! :)

2011-07-25 @ 16:08:38
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0