Glader tjejer

Hejsan!

Idag har vi nog testat på det mesta, Puch och jag. Vi började med longering. Har longerat honom en gång tidigare ,dock utan inspänningstyglar. Idag flög även dem på och det gick bra. Lite seg och ofokuserad i början men mot slutet kändes han väldigt pigg!

Efter det skulle jag testa att tömköra honom lite så vi bytte lina mot tömmar. Först var det lite svårt, han förstod inte riktigt, blev väldigt seg och otroligt vinglig men efter en liten stund så släppte det även här och det släppte rejält kan jag säga! Han blev superfin, gick i form (med endast tömmar!!), gick dit jag ville osv. Han var inte överböjd åt höger och inte superstel åt vänser. Visst, man ser att han lägger huvudet lite på sned och känner en enorm skillnad med jämfört med ridningen så var det här ingenting. Han var verkligen superfin. Mot slutet tog jag även lite trav och även det gick bra. Jag tror jag ska börja tömköra honom oftare för han tyckte verkligen om det. Puch gick med spetsade öron precis hela tiden. Det är verkligen underbart när man ser hur glad hästen är.
Ett mål på vägen är att tömköra honom riktigt mycket, så både han och jag blir riktigt säkra och sedan, om jag kan få hjälp av någon kunnig, så kanske jag kan spänna för honom innan han åker hem igen. Hur kul vore inte det!?

Efter att jag var klar så var det Jojjos tur så jag tog en Puchen ett tag. Efter det skulle vi skritta ut barbacka. Det var första gången för mig barbacka på honom. Har inte velat vara utan sadel tidigare. han är ju trots allt en unghäst men barbackaryttare som jag egentligen är så kunde jag inte låta bli. Även detta gick jättebra. Först skulle vi ta en "liten  trav" och efter det kom Jojjo även på tanken att ta galopp så ja, det blev ett vanligt ridpass ute i skogen också. Puchen skötte sig perfekt och han är lätt att sitta på, tack och lov.


Myyys för ett par dagar sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0