Gosig dag

Eftersom att Puch har lyckats kliva av sig en sko så blev det ingen ridning idag.

Först letade jag och Jojjo efter skon utan att hitta den så då tog vi in hästarna istället. Bestämde mig för att tvätta Puch så det fick bli så. Goshäste ntyckte det var jättehärligt! Han stod och halvsov och bara njöööt av det! I slutet av tvättningen kom en hel slock lösa ston springandes och jag fick snabbt springa in med Puch i stallet. Stona skulle byta hage och en häst sprnag rätt igenom tråden och reste nföljde efter.

Det blev även hagbyte för Puch och hans kompisar. Det är mindre bete i den här hagen men det är inte mig emot. Snarare tvärt om för Puch är alldeles tillräckligt tjock! I den nyas hage nfanns det mycket att kolla på och han sprnag som en liten tok. Även idag fotade Jojjo lite så jag ska se om jag får upp några bilder här på bloggen senare.

Imorgon blir det longering och så hoppas jag att Puch får en ny sko på torsdag. Ska ringa hovis imorgon för glömsk som jag är så glömde jag bort det idag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0