Hot, hot, hot...

Ja, alltså vädret. Vädret är hot! Var i stallet redan halv tio (hehe, är lite av en sömntuta) och tog in Rolle direkt och red iväg. Trots det så var det sjukt varmt att rida. Vi tog oss en ganska lång skrittur och det räckte för att man skulle längta ner till marken igen för det var sjukt varmt att rida barbacka idag. Alla insikter ska vi inte ens prata om. Jag är väldigt rädd för insekter så jag satt mest och viftade hela ridturen för att jaga iväg dem. Stackars Rolle..

När jag var klar med Rolle så gick jag ner med honom till hagen och tog med mig Puchen upp. Han fick vila idag. Det var inplanerat sedan tidigare men det kunde inte blivit mer passande när vädret är som det är. Han var lite småsvettig bara av solen. Vi gosade riktigt mycket och han kunde inte vara nöjdare. Ett tag stod han t.o.m och snarkade!  Passade även på att blöta hovarna, smörja kronranden med helosan och klippa hovskägg. Har läst någonstans att man kan ha helosan mot torra hovar så det är väl alltid värt ett försök. Nu när det är så torrt ute så kan hovarna behöva lite extra fukt. Annars tycker jag att Puchs hovar är fina.

Inna jag gick ner med Puch igen så spötränade jag lite med honom. Det går ut på att man petar med spöet på hästens rumpa tills den går framåt, utan att själv börja gå eller dra hästen framåt. Det gick lite småsegt i början men sedan var han med direkt.

Efter det så ägnade vi någon minut åt pallträning. Han vill fortfarande inte stå still om han inte har något på andra sidan vid rumpan som stoppar honom från att svänga ut rumpan från pallen så jag inte kan sitta upp. Ställde honom vid pallen och han flyttade sig dirket men sedan stod han kvar trots att han var mycket tveksam till att jag stod på pallen. Jag klappade på honom och lutade mig över hans rygg, sedan gick vi ner till hagen.

Eftersom att mina inlägg har varit bildlösa så tänkte jag göra detta bättre. Tog nämligen lite bilder i hagen idag.

Inte är han någon fotomodell i alla fall. Tröttare häst får man leta efter!

Antingen såg han ut så här..


Så här..


Eller så här..!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Anmäl dig gärna till dagens blogg för att få chans att ta del utav mina 800-1000 läsare.



Du kan också läsa min åsikt om det som hände i Norge.



Kram

http://idas.myshowroom.se

2011-07-27 @ 16:18:53
Postat av: ida

sv: Kul att du är med! Skriv kommentaret i det här inlägget istället är du snäll

http://idas.myshowroom.se/dagens-blogg/#comment

2011-07-27 @ 16:43:04
URL: http://idas.myshowroom.se
Postat av: Anonym

Vinnarna av dagens blogg är nu uppe på bloggen! Gå in och se om någon utav dem blev du. Om inte? Anmäl dig gärna till den nya omgången :)



Kram

http://idas.myshowroom.se

2011-07-28 @ 14:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0