Jump, jump, jump

Vet ni vad? Jag hoppade Puch för första gången idag och det gick superbra!

Vi har löshoppat honom ett par gånger innan, två eller tre gånger tror jag. Dock har vi fått springa med honom eftersom att vi har en gräspaddock så vi vågar inte släppa honom. Det har därför bara blivivt travhopp men diag när jag hoppade så tog vi alla språng utom det första i galopp.

Puch är alldeles underbar i alla lägen och detta var verkligen inget undantag! Han taggade på väldigt mycket när han fattade att det var galopp och hoppning som gällde. När jag tog hem honom var han riktigt seg och ovillig till att röra sig. Sedan släppte det, han blev pigg och alert men idag var det ganska så extramt. Han studsade på stället med krökt nacke. "Samlad galopp", haha Så fort man fick trav så gick det endast ett par steg och så försökte han galoppera igen. Söto hästen!

Eftersom att han tyckte att det var så roligt och inte tvekade en enda gång så hoppade jag faktiskt 60-65cm idag. Det är ganska mycket för att vara första gången men eftersom att han tog det så bra så tyckte jag inte att det var någon fara.

Nu vet jag i alla fall att jag kan delta i Sörvik Cup i början på augusti!

Jojjo var grymt snäll och fotade våran hoppdebut. Jag lägger upp de på bloggen när jag har fått dem.

Snart kommer en sammanfattning av föregående vecka upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0