Ny ryttare för stunden

När jag kom upp till stallet i eftermiddags så var jag riktigt trött efter den här otroligt långa och slitsamma arbetsveckan. Fick en snilleblixt och lät Jojjo rida Puch i paddocken. Som jag förstått det så tyckte hon väl inte så bra om honom men det är ju alltid roligt att hon har fått testa! Bra för Puch att få bära olika ryttare också, däremot så är det ju mig han ska vänja sig vid. Det är ju det bästa för mig i alla fall. Han kommer hinna träffa på många olika ryttare i sina dar. Hans liv har ju precis börjat!

Efter att Jojjo hade ridit så skulle jag fatta vänster galpp som hon inte riktigt fick till men sedan blev jag ritkgit sugen på att hoppa honom. Det är knappt att vi kan kalla det för hoppa men vi travade över ett max 40 cm högt hinder. Först hade Jojjo skrittat över det och sedan skrittade jag över och sedan så "hoppade" jag två skutt. Jag vet att jag säger det varje dag me ndet är verkligen helt otroligt att Puch kan vara så snäll, schysst och klok när han bara är 4 år och ganska så ohanterad! Jag fattar ingenting men jag är otroligt glad! Det blev ehlt enkelt en positiv överraskning att få hem honom.

Några bilder på Jojjo och Puch..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0