Ridning 24 Juli

Vi tog oss bara en tur i skogen idag, precis som igår. Måste försöka få Puch att gå normalt utan att kröka halsen. Så fort han känner att jag kortar tygeln, det kvittar liksom om det är glapp emellan, så börjar han med att böja sig. Han ska göra det när jag ber om det inte för att han inte går på hellång tygel.

Förutom ovanstående så gick det bra, fick till vänster galopp nästan utan problem idag. Blir fel någfon gång men sedan fattar han rätt. Min lilla älskling är så duktig så!

Måndag-Onsdag har jag hand om Jojjos ponny Leroy (Rolle) så det blir ännu hästigare då. Har ingen som kan fota men jag kommer med uppdateringar åtminstone! Jag hoppas på en torr paddocken till morgondagen så jag kan ta ett pass med cavaletti med Puch. Rolle rider jag antagligen ut i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0