SM för islandshästar

Det blev att åka till Mönsterås för att kolla på SM idag som planerat. Mamma och pappa körde ner mig och Jojjo till tävlingsplatsen. Vi kollade på fyrgången. Det var faktiskt mindre och lite väl ohändelserikt mot vad jag hade förväntat mig men det är alltid kul att ha varit där. Har velat åka dit och kolla många gånger. Detta var första gången för mig, ändå ligger det endast 30min här i från.





Puch red jag ut tillsammans med Jojjo och hennes Rolle. Fick först inte vänster galopp men efter mycket om och men så lyckades det, 2(!!) ggr. Sedan skulle jag fatta höger galopp, tror ni inte hästskrället fattade vänster då? x) Han blev nog lycklig av allt beröm han fick galoppen innan när han fattade vänster, precis som jag ville och därför valde han att fatta den igen för att jag skulle bli lika lycklig igen.
Vi red ner till havet idag, Jojjo badade lite med Rolle men jag nöjde mig med att titta på. Puch är inte överförtjust i havet om man säger så. Han blir skitnervös och börjar darra, stackarn bara av att se det. På Öland, där han vanligtvis bor, så badade jag med honom i våras. Det tog tid innan han gick i men när han väl kom i så fullkomligen ääääälskade han det! Han ville bara längre ut hela tiden.
Det stället vi var på idag är det gyttjebotten på om man inte går rätt så det kändes onödigt att utmana ödet. På Öland ska jag se till att bada med Puchen igen!


Bild från när jag och Puch badade på Öland i Maj!

Kommentarer
Postat av: Jolin

Här i oskarshamn på forum! :)

Julia min kompis blev uppringd och dom frågade om hon ville vara med och bli fotad och sminkad, så hon tacka ja och fick ta med sig 4 vänner eller familj :)

2011-07-23 @ 22:08:05
URL: http://pinkpoweer.blogg.se/
Postat av: carolina - Stall Assla

Nu har vi en frågestund uppe! Självklart länkas man även med frågorna man ställer. Frågestunden avslutas på Onsdag, så passa på nu!

Direktlänk: http://asslatjejerna.blogg.se/2011/july/forsta-fragestunden.html#comment

2011-07-24 @ 11:55:29
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0