Snart så..

..har även jag sommarlov. Två dagar kvar på jobbet och sedan börjar lovet på riktigt. jag längtar så otroligt mycket och jag behöver mitt sommarlov mer än någonsin. Min kropp är helt utsliten och det börjar även ta på psyket. Jag är helt enkelt paj. Redan från barns ben har jag vetat vad jag vill bli- veterinär, och vad jag absolut inte kan tänka mig att jobba inom- industri, och jag håller helt och hållet fast vid vad jag har sagt nu när jag har testat på båda delarna!

Tyvärr är det Puch som blir lidande av mina dåliga dagar, min trötta kropp och min trötta hjärna. Snart kommer jag ha mer ork och lust att hinna med honom igen. Det är han verkligen värd. Han har verkligen varit den som hamnat på sidan när jag har varit trött.

Idag red jag och Jojjo ut i skogen, en helt vanlig skogstur i alla gångarter. I det stora hela gick det bra men bekymret med att han går på snedden, böjer nacken och är heeeelt okänslig i vänster sida blir bara större. Jag kan verkligen inte klura ut vad det beror på. Han är inte stel i nacken på det sättet för han kan böja bak huvudet väldigt långt när man stretchar honom. Mot slutet av ett ridpass fungerar det att rida honom "normalt" äve nfast att man känner tydligt att han är känslig på höger sida och okänslig på vänster. Det fungerar i alla fall oc hdet är huvudsaken men största delen av passet går han på snedden, böjer sig fel och vägrar helt enkelt gå rakt. Det tar på mitt humör som redan är dåligt så idag bråkade vi rätt rejält ett tag. Eller inte vi egentligen. Jag bråkade med honom. Han bara lullade på som vanligt vilket gjorde mig ännu mer förbannad.

Jag hoppas att jag får ordning p ådet snart eller åtminstone får reda på orsaken till varför han är som han är. Det är verkligen inte roligt att ha det så här. Det enda positiva är att han inte lägger huvudet på sned längre, utan bara böjer halsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0