Superhelg, Udden Kalmar

Jag och Jojjo tog oss en tur till Kalmar idag igen för att kolla på avslutningen av Superhelgen. Vi såg några ekipage i dressyren för häst, sedan gick vi bort till ponnyhoppningen och där fastnade vi tills det var dags att åka hem. Ponnyhoppningen är så sjukt spännande och rttarnas ridstilar och nivå skiljer sig så enormt, likaså ponnyerna. Det är en helt annan spänning än bland hästar!

Vi träffade på mannen som äger min lilla Puch. Hans dotter hade med sig två av sina ponnyer. Den första, en b-ponny som heter Beckham gick felfritt men det räckte inte till någon placering. Med sin c-ponny Alexa tog hon däremot hem en andraplacering. Applåder och jubel till henne! Hon tävlade msvb på dem båda.

Här kommer lite bilder på Vida som hon heter och hennes små sötnosar..













Puchs ägare må vara en lite halvvirrig hästman men han är ändå en person som alltid gör mig glad! Idag blev jag så ooootroligt lycklig när jag fick syn på honom. Haha, det är helt sjukt men så sant.

Tänkte göra ett till inlägg med lite fler hoppbilder på alla möjliga små ponnyryttare. Hoppas ni tycker att det är kul med mycket bilder! :)

Kommentarer
Postat av: Jolin

ÅHHHHH! jag vill med se Vida tävla, men va jobbigt! hahaa :)

2011-07-24 @ 18:18:17
URL: http://pinkpoweer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0