Vi vinglar framåt

Idag hoppade jag Puch lite. Jag hade ingen som kunde hjälpa mig att reglera avstånd etc så det var inget kanonpass.

Övningen bestod av två hinder med två galoppsprång mellan. Eftersom att det snart är dags för Sörviks Cup så testade jag att hoppa utan infångare. Tidigare har jag alltid haft det. Kan säga att det inte gick så bra. För det första så tog han kortare steg än jag trodde så avståndet stämde inte. Han försökte att lägga till ett halvt galoppsprång istället för att länga på stegen så vi fick till många knashopp. För det andra så smet han förbli andra hindret en gång. Hade jag inte låtit honom göra det så hade vi ridit in i hinderstolpen och det hade väl inte varit så lyckat. Resterande gånger blev mycket vingliga för han försökte smita undan men jag fick honom alltid att hoppa i sista sekunden. Sedan la jag upp infångare trots allt och det gick det mycket bättre men Puch blev lite snopen när han var på väg åt sidan och han inte kom längre. Haha! Sista hoppet blev perfekt! Han längde steget och vi fick till ett supersprång så där avslutade jag hela ridpasset.

Framridningen gick mycket bättre än själva hoppningen. Vi travade över enstaka bommar, sedan galopp. Tog även trav över en upphöjd bom och det gick hur bra som helst!

Hade ingen kameraman med mig men jag tänkte bjuda på några halvsöta bilder från i morse! Tröttare häst får man leta efter. Han vägrade nämligen att resa sig upp. Tog väl ca 5min eller så där innan jag fick upp honom på benen. ^^





Ser ni märket ovanför mulen? Det fick han av flughuvan i natt. Aldrig mer den flughuvan på honom. Eller kanske någon enstaka gång då det är väldigt mycket flugor (som det var igår) men inte längre tid än så.
Ser ni de andra  mörka fläckarna han har? Det är blindingbetten som läker så fint. Han har mycket fler bett men de syns inte på den här bilden men allt ser riktigt fint ut nu!

Kommentarer
Postat av: Isabelle Palmgren

fina bilder:)

2011-07-28 @ 20:40:32
URL: http://bellizofzweden.blogg.se/
Postat av: LADY VICTORIA

Vad fin skäckfärg han har! Jag har också en skäck, fast han är rödare i pälsen :-)



//Kika gärna in på bloggen, har en tävling som heter "Gissa bloggerskorna"! Priset är ju inte helt fel heller..//



XoXo Lady Victoria

www.ladyvictoria.blogg.se

2011-07-29 @ 14:29:51
URL: http://ladyvictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0