Vilken hääärlig dag..lalalalalaaalalallla...

Vet ni? Solen har äntligen hittat till ostkusten! Det har varit underbart väder idag och självklart tillbringades dagen i stallet.
Vi hade bestämt sedan innan att köra galopparbete på ett gammalt järnvägsspår (utan spår såklart :P) så det fick det bli! På med utrustning och ut i värmen. Brisarna som kom lite då och då var underbara kan jag lova!

Som jag nämnt tidigare så har Puch börjat föredra vänster galopp, som han tidigare vägrade att fatta och så var det även idag. Med lite tålamod, ett X antal fattningar och utan stress så fick vi ändå höger galopp när vi skulle. Han rullade på i jämnt, ganska lugnt tempo hela vägen och jag var gladare än gladast. Ibland är han helt enkelt alldeles för underbar för att det ska vara sant!

Just det! Höll på att glömma berätta att jag testade ett nytt bett på Puch idag. Det blev ett novabett som jag fick låna om Jojjo. Har läst att det ska passa hästar som inte trivs på vanliga bett, som entingen är känsliga eller hårda i munnen. Ja, helt enkelt hästar som inte funkar så bra på det bett de annars går på. Puch funkar rätt bra på sitt tvådelade med fasta ringar men han verkar inte trivas till 100% med det. Han gillar inte riktigt när jag tar mycket i munnen på honom och han tuggar väldigt mycket och försöker gapa.
Puch trivdes mycket bättre i det här gummibettet. Han blev tyvärr lite starkare men inte så han sticker eller biter tag i det, utan lite hängigare när jag ska sakta av och han verkligen vill fortsätta springa. Han tuggar mycket mjukare på det här bettet och han känns helt enkelt mjukare att rida. Dessutom så irriterar han sig inte på att jag kortar tygeln och börjar ge honom stöd, plockar lite med honom etc utan han fortsätter att traska på fint. Han går inte bakom lod utan jobbar istället på fint när jag ber om det.


Anledningen till att det inte blev någon uppdatering igår beror på att Ullaredsresa blev av. Vi åkte 05.00 och kom hem 21.00. Hem, alltså hem till huset kom vi nog inte förens 21.30 eller senare. Direkt började jag packa upp mina inhandlade grejer och klippa bort lappar. Jag satt till klockan 00.00 innan jag gick och la mig.
Eftersom att jag var iväg hela dagen så fick Puch stå även igår. Det blir lite för mycket vila den här veckan men han tar inte skada av det.

Om ni vill kan jag skriva upp det jag har köpt? Bilder blir det nog tyvärr inte för jag har redan plockat med mig alla saker till stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0