Ankomsten

Klockan 19.30 anlände Puch till Sörvik där han ska bo i sommar. Han var så snäll och fin när han kom av transporten. Jag gick runt med honom lite och sedan gick jag in med honom i en box och han fann sig i det direkt. Som jag har berättat tidigare så ägs han av en hästhandlare och det mäktes inte minst idag.

1. Han kom inte i tid

2. Puch hade sår över hela kroppen. (torra och hyfsat gamla) Han hade släppt ihop Puch med den stora flocken. Tidigare har han endast gått med yngre hingstar. Känns onödigt att släppa ihop honom bara några veckor innan han skulle hit!

3. När jag skulle borsta honom så upptäckte jag att han hade mugg! Det var inget vi fick veta innan hans ägare hann åka. Han visste troligtvis inte om det men han borde i alla fall borsta och visitera sin häst innan han åker iväg med den.

Inget illa mot hans ägare, jag tycker nämligen att han är en alldeles underbar person! Det är bara det att han har alldeles för mycket att göra för att hinna med allt. Imorgon ska vi kolla närmare på Puch och börja behandla hans mugg.

Puch kommer stå inne under natten. Imorgon ska jag gå ut och gå med honom och låta honom beta lite. Sedan får han stå inne ett tag till. Framåt eftermiddagen ska han få gå själv i en hage så han får röra på sig lite igen och få äta lite gräs. På kvällen åker jag upp dt igen och går lite med honom. Vi får lösa det på det här sättet för det finns inga lediga eller passande hagar till honom för tillfället. Imorgon har både jag, min familj och de som äger stallet för mycket att göra (40-års firande och dop) för att hinna med ett ihopsläpp så det får bli på söndag i stället. Det går ingen nöd på Puch i alla fall.

Jag lovade er bilder men det blev alldes för stressigt eftersom att han inte var i tid. Imorgon ska jag försöka knäppa någon bild med mobilen åtminstone men räkna med bilder till veckan som kommer i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0