Det går bra nu, kompis det går bra nu

Jag måste börja med att säga att jag faktiskt börjar älska den här hästen! Han var så grymt mycket bättre idag än han var igår. Han stod still nästan hela tiden när jag borstade och jag kunde ta hovarna utan att han sparkade eller drog ut såg benen. Det är ett mirakel att det fungerade! Han har varit så jobbig med det och jag trodde att det skulle ta lång tid att lära honom att lyfta på benen men nu är det nästan som att ta hovarna på vilken häst som helst. Alldeles underbart!

Efter det så tvättade jag i karlederna igen och han började som igår, med att gå runt, lyfta och vifta. När det inte fungerade så trängde han in mig, precis som igår. Mamma var med idag så hon kunde hålla honom så lite bättre gick det. Baea vi kom över den där spärren så gick det skitbra! Han stod helt stilla och brydde sig ingenting när jag pillade med hans mugg.



Ridturen gick också över förväntan. Puch fick gå först och mamma fick rida Rolle (Min kompis ponny) bakom. Puch gick fram överallt utan tvekan. Såklart var det lite vingligt i början men sedan var det inga problem alls. Travade lite också och det gick också hur bra som helst. Han har verkligen kanonpsyke! Det tar inte lång tid alls utan att han accepterar en situation, t.ex. ta hovarna, stå still vid hantering, gå  ivattenpölar, läskiga grejer (stenstolpar som han var tvungen att gå igenom). Han är cool i alla situationer. Han kollar litem blåser lite, sneddar lite och sedan är det bra. På tillbakavägen kollade han inte ens för han visste ju att det inte var farligt.

Puchs mamma går som handikappshäst och jag är säker på att han också skulle kunna göra det när han har fått lite mer erfarenhet. Han är så trygg i sig själv. Framför allt med tanke på att han endast är 4 år gammal och nästan helt ohanterad och ovan i alla situationer som unghästar borde ha varit med om!
Jag är så stolt över honom!


Vad tycker ni om hans nya grimma förresten? Jag tycker att den är dösnygg!


Grimman finns att köpa på Hööks för 379:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0