En dålig dag

Ridpasset idag gick inget vidare. Puch var allmänt seg och tråkig redan från början. Travade över lite bommar, gick bra ibland men han snubblade ganska så mycket. Han ville aldrig riktigt framåt så då orkade han inte ens lyfta benen. I slutet skulle jag även försöka mig på en galopp. Jag vet att han har svårt för galopp, framför allt när han går på bana. Det tog väldigt lång tid innan jag fick galopp och då sprang han in i den. Sedan så saktade han av. Varje steg var skitsegt att ens få honom framåt för han hängde sig kvar. Tillslut orkade jag inte längre och han saktade av direkt. Jag blev arg och på dåligt humör när han dummade sig så och det gjorde inte saken bättre. Han blir genast mycket jobbigare ovh besvärligare när man inte sänder ut positiv energi och ger honom bra respons. Han är ju trots allt bara 4 år och älskar glädje och uppmärksamhet. Andra varvet försökte jag länge att få galopp men det gick bara inte så Jojjo fick rida framför mig med Rolle så Puch fick lite draghjälp och då gick det men det var fortfarande väldigt segt. Efter det skulle han inte ens trava och helst inte skritta heller så Jojjo fick rida framför tills jag travat färdigt. Jag var väääldigt trött på honom där ett tag.

Det finns flera orsaker till varför han betedde sig så här och det gick så dåligt, bla:

¤Dålig dag, han var seg från början
¤Han ville vara där Rolle var. Om Rolle var i mitten skulle han också dit (hans bästis)
¤Han tycker att det är väldigt tråkigt att vara i paddocken
¤Han har väldigt svårt för att fatta galopp
¤Han var trött eftersom att jag tog galoppen i slutet och han har fått trava mycket de två tidigare dagarna

Som ni ser så var det dålig planering av mig att pröva galopp just idag men det gick ju i alla fall tillslut, även om det inte gick bra.

Efter ridningen så tvättade jag och Jojjo Puch och han är en ängel! Trots att han inte varit med om det innan så bryddde han sig ingenting. I början stod han i princip helt stilla. Mot slutet blev han lite otålig och hade svårt att stå still men det tog också väldigt lång tid att tvätta honom så jag är jätteglad över att det gick så bra! Efteråt tog jag en liten promenad med honom i solen så han fick torka.

Det blev en heldag i stallet, från 10-15.30!


En stolt mamma med sitt lilla föl på väg ut i hagen för lite sol!

Snart kommer några bilder frånn dagen, dock inga ridbilder. Jag lovar att släpa med mig någon som kan fota snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0