Jag är lycklig!

Tja alla!
Jag är så lyckligt lottad som har fått möjlighet att tillbringa min sommar med Puch. Han är en alldeles underbar häst. Han ställer verkligen upp i alla lägen och han är så otroligt lättlärd och vill lära sig nya grejer. De två senaste dagarna är det som om han har förvandlats till en helt annat häst. Puch har äntligen blivivt pigg och allert, precis så som en häst ska vara!

För några dagar sedan så var en en riktig segpropp men nu fungerar det kanon. Tyvärr har han börjat streta emot med huvuvd när han springer på så dant men det kommer med tiden och vi tar det i vår egna takt. Ska även försöka lära honom att länga sitt steg lite för det är som om han är en symaskin som går på full gas. Knashäst.

Vad har vi lärt oss på de senaste två dagarna då? Igår skoddes han men jag kunde tyvärr inte vara där just då eftersom att jag befann mig på jobbet. Som tur är så kunde Jojjo ta in honom och vara med. Det var ju trots allt första gången han skoddes. Det är hos mig som Puch har lärt sig att ta hovarna så jag trodde att det skulle bli problem att sko honom men vad jag har fått höra så hade det gått jättebra och han hade skött sig galant.

En annan grej han har lärt sig är galoppfattning. Den är såklart inte kanon men så grymt mycket bättre än tidigare. Han fattar galopp nästan dirket vid fattningen och han fattar även rätt galopp. Precis vid fattningen gör han en rivstart och sedan håller han tempo hela vägen. När jag provred Puch så tog det lååång tid att fatta galopp och sedan bockade han och ville sakta av precis hela tiden. Så här har han varit här i Oskarshamn också men nu släppte det helt plötsligt. Jag tror att han har haft lite dålig kondis och lite träningsvärk men det har nog fått över för han går så fint nu.

Det finns så mycket att berätta men jag fick göra ett litet urval. Jag har mycket att göra och jag jobbar konstant känns det som så jagh är otroligt trött mest hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Jolin

Vad kul att du skriver så mycket om puch, kul att läsa! detta kommer jag följa! ;)

2011-07-10 @ 23:26:10
URL: http://pinkpoweer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0