Longering

Åkte direkt till stallet efter jobbet och dagens plan var longering. Tog ut honom i paddocken och började. För det första så var det nog 3 år sedan jag longerade. Sedan så var detta antagligen Puchs allra första longeringstillfälle för jag kan inte tänka mig att hans ägare har gjort det någon gång tidigare. (Hästhandlare) Första varven var lite ringrostiga och vingliga men sedan så gick det faktiskt bra! Helt otroligt hur lättlärd och snäll han är. Trots min okunnighet och klumpighet så gick det hur bra som helst. Man kan inte bli annat än glad och stolt när det flyter på så bra.

Inget krångel med hovarna idag eller utan de lyfter han så snällt och fint. han hjälper t.o.m att lyfta upp hoven när man vill ha upp den.
Hans mugg är i princip borta nu. han hade en liten skorpa på h. fram och så lite småfnasig men annars är han superfin. Ska förtsätta tvätta honom några dagar till men sedan får det nog vara bra.

Har fått tag på en hovslagare nu och han kommer på onsdag. Tills dess blir det paddocken. Tur att det bara är imorgon kvar. Puch har ju varit väldigt ömfotat när vi har ridit ut.


Hmmm, konstigt...! Den här fula bilden går att ladda upp men den fina jag vill ha fungerar inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0