Snabbgenomgång

Ska upp om 6 timmar igen så det blir en snabbgenomgång av hur det gick igår och idag.

Igår: Lekte med Puch i paddocken med en klicker. Det gick väl sådär men det hade jag ändå räknat med. Han är ju väldigt buffig och jobbig på det sättet så han är inte den allra mest mottagliga häste nför sådant här men jag ska kämpa vidare med honom. Nästa gånger blir om några dagar!
Gick även bakåt i Pichs utveckling i hanteringen. Inget speciellt och det är klart att det inte kan fungera perfekt hela tiden. Han är en ängel som ställer upp på allt han faktiskt ställer upp på när han har hanterats ordentligt så här kort tid. Jag är otroligt imponerad och stolt över honom. Igår så ville han inte hålla uppe sina två vänsterhovar utan ville dra åt dem och sparka. Andra sidan gick bra och precis innan jag släppte ut honom i hagen igen så tog jag hovarna och då gick det bra igen,

Idag: Konditionsträning! 3 minuters trav, 2 minuters skritt. Oftast blev det nog mer skritt för hade inte riktigt koll på tiden. Sammanlagt, med fram- och avskrittning så red jag i 40 minuter och han var endast svettig  vid sadelgjorden och en bit uppåt ryggen också, annrsa helt torr. Tror jag har mesat lite för mycket med honom så nu kör vi på från och med nu! Testade även en liiiiten galopp på tillbakavägen och själva galoppen gick super men han kan ju inte galoppfattning. Han sprang in i galoppen med hjälp av lite pisk. Fattningarna kommer jag jobba på nu när han ska börja galopperas mer. Detta var bara en liten testgalopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0