Somliga går, i trasiga skor..

..eller inga alls.

När jag fick Puch så kom han oskodd och vi skulle testa och se om det fungerade att ha det så. Nu har vi testat i en vecka och han är ömfotat. Han snubblar väldigt mycket och jag tror även att hans ovilja till galopp beror på att han är oskodd. Dagens ridpass var nämligen ute i skogen och där brukar han vilja springa men det tog väldigt lång tid innan jag fick galopp för han ville helt enkelt inte.

Jag ska slå en signal i till hovslagaren oc hse om han har tid att sko upp Puch. Jag hoppas verklige ndet, annars blir det akutletning av hovslagare!

Idag har Puch även blivit av med sitt långa hovskägg. Från början sa jag att han skulle få ha kvar det men sedan ångrade jag mig och igår rök det på frambenen, idag på bakbenen. Han blev riktigt snygg! Ska visa er en bild nån dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0